--> -->
Top
Váš košík
Váš košík

Váš nákupný košík momentálne obsahuje tieto kurzy:

Celková cena: 0

Dokončiť nákup

TOP 10 ZDRAVÝCH POTRAVÍN, KTORÉ POMÁHAJÚ V BOJI PROTI STRESU

TOP 10 ZDRAVÝCH POTRAVÍN, KTORÉ POMÁHAJÚ V BOJI PROTI STRESU

V dnešnej dobe, mnoho ľudí trpí stresom kvôli rušnému životnému štýlu. Stres veľmi silno ovplyvňuje našu náladu a aj naše telo. To môže dokonca viesť ku krátkodobým a aj dlhodobým problémom, ako sú zhoršená schopnosť učenia, zhoršená pamäť, vysoký krvný tlak, osteoporóza, slabý imunitný systém a ischemická choroba srdca. Udržiavanie zdravého životného štýlu a dodržiavanie správnej diéty pomôže kontrolovať stres. Okrem toho existujú aj niektoré špecifické druhy potravín, ktoré môžu pomôcť v boji proti stresu. Ktoré to sú?

ČUČORIEDKY

Antioxidanty prítomné v čučoriedkach sú veľmi účinné pri znižovaní stresu. Čučoriedky tiež obsahujú vitamíny E a C a nevyhnutné mineráli ako je mangán a horčík, ktoré môžu prispieť k zmierneniu stresu. Pravidelná konzumácia čučoriedok môže tiež pomáhať pri nespavosti, depresií  a niektorých ďalších poruchách nálad, ktoré sú považované za dôsledok stresu. Môžeš tiež jesť čučoriedky na olovrant alebo si ich dať s ovocným šalátom alebo tvarohom. Namiesto čučoriedok, môžeš tiež jesť brusnice, taktiež majú pozitívne účinky v boji proti stresu.

MLIEKO

Ľudia, ktorí často pijú mlieko, sú menej vystresovaní. Pohár odstredeného mlieka dáva tvojmu telu dobré množstvo vápnika, bielkovín, antioxidantov a vitamínov A a D. Tieto živiny môžu pomôcť pri upokojovaní. Ak chceš stres-odbúravajúce raňajky, rozhodni sa pre misku celozrnných cereálií a pohárom nízkotučného mlieka. Okrem toho pi pohár vlažného mlieka pred spaním pre zdravý a dobrý spánok. Ak nie si fanúšik mlieka, skús mliečne výrobky, ako je jogurt alebo tvaroh.

HORKÁ ČOKOLÁDA

Pozitívna správa pre milovníkov čokolády. Podľa klinickej štúdii Proteome Research v časopise Journal of American Chemical Society, jedenie asi 40 gramov horkej čokolády denne, môže výrazne znížiť hladinu stresového hormónu v tele. Horká čokoláda sa skladá z horčíka a minerálnej látky, ktorá pomáha v boji proti stresu, depresie, únave a podráždenosti. Keď si v strese, jedz tmavú čokoládu na zlepšenie svojej nálady a zníženie úrovne stresu. Ďalšou možnosťou je tiež vypiť pohár teplého čokoládového mlieka alebo iného typu dezertu, ktorý obsahuje horkú čokoládu.

LOSOS

Losos ako ryba zo studených vôd, má vysoký obsah omega-3 mastných kyselín a obsahuje silné protizápalové vlastnosti. Omega-3 mastné kyseliny pomáhajú pri podpore chemických látok v mozgu, ako je serotonín, ktorý je veľmi účinný pri udržiavaní šťastnej nálady a regulácii stresových hormónov, ako je adrenalín a kortizol. Okrem toho, omega-3 mastné kyseliny pomáhajú fungovať mozgu efektívnejšie. Odporúča sa jesť len 2 alebo 3 porcie lososa týždenne. Namiesto lososa, môžete tiež jesť tuniaka, makrelu a sardinky.

AVOKÁDO

Avokádo je bohaté na bielkoviny, minerálne látky a vitamín E a C. Tiež obsahuje draslík, vlákninu a zdravý tuk. Tieto živiny sú užitočné pri regulácii stresových hormónov zachovávaním nervových a mozgových buniek zdravých. Konzumácia avokáda denne môže výrazne znížiť hladinu krvného tlaku a hladiny stresového hormónu. Môžete tiež pridať avokádo do svojho obľúbeného smoothie alebo ovocného šalátu. Ak chcete dosiahnuť najlepšie výsledky, konzumujte čerstvé avokádo namiesto toho baleného.

POMARANČE

Vysoký obsah vitamínu C v pomarančoch pomáha zvýšiť váš imunitný systém. Okrem toho je tiež prírodný antioxidant. Pomaranče obsahujú výrazné množstvo vitamínu A a mnoho zdravých minerálov.
Ak chceš  využiť výhody  živín v pomaranči, jednoducho konzumuj jeden pohár pomarančového džúsu denne. Môžeš tiež pridať pomaranč do dezertov a iného pečiva. Na miesto pomarančov, môžeš tiež konzumovať ďalšie citrusové plody.

HNEDÁ RYŽA

Hnedá ryža sa skladá z vitamínov skupiny B, ktoré sú pri zachovávaní tkanív, buniek a orgánov veľmi dôležité. Pôsobí ako prírodný stabilizátor nálady a tiež pomáha v biochemických reakciách spojených s fungovaním mozgu, imunitou, zdravých červených krviniek, a srdcovou činnosťou. Keď tvoje telo dostane dostatočné množstvo vitamínov B, je pre teba ľahšie bojovať proti stresu a ďalším poruchám nálad. Ak sa cítiš náladový alebo podráždený, skonzumuj výrobok z hnedej ryže, ktoré ti pomôžu cítiť sa lepšie.

MANDLE

Mandle sú vysokým obsahom horčíka, selénu, zinku, zdravých olejov a vitamínov B a E, účinné stres-odbúravače.  Okrem toho sú chrumkavé a tým pomáhajú rozptýliť napätie.
Môžeš jesť surové alebo pražené mandle ako zdravú desiatu. Alebo môžeš tiež pridať mandle do zákuskov a pečiva. Okrem mandlí, môžeš jesť pistácie a vlašské orechy na zníženie stresových hormónov, zníženie krvného tlaku a zvýšenie svojej energetickej hladiny.

ZELENÝ ČAJ

Zelený čaj je plný silných antioxidantov, vrátane polyfenolov, katechínov a flavonoidov. Tieto antioxidanty majú upokojujúci účinok pre vaše telo a myseľ, ktoré môžu pomôcť k pozitívnej nálade. Okrem toho obsahuje tiež aminokyselinu s názvom theanin, ktorá pomáha podporovať relaxáciu a zlepšiť pozornosť a sústredenie. Štúdia v americkom časopise ukázala, že ľudia, ktorí konzumujú aspoň 5 šálok zeleného čaju denne majú lepšiu náladu a zdravie v porovnaní s ľuďmi, ktorí konzumovali menej ako 1 šálku denne.
Keď sa cítiš vystresovaný, vypi ihneď jednu šálku zeleného čaju.  Ak nie si fanúšik zeleného čaju, vyber si čierny čaj. Pozitívny vplyv zeleného čaju bude najlepší u ľudí, ktorí nepijú alkohol a nefajčia.

ŠPENÁT

Špenát, ktorý patrí do tmavo zelenej zeleniny je bohatý na vitamíny A, B a C. Špenát má tiež značné množstvo dôležitých minerálov, ako je vápnik, horčík, fosfor a draslík, ktoré pomáhajú redukovať stresové hormóny v tele a stabilizovať náladu.
Miska špenátu denne môže poskytnúť tvojmu telu relaxačné a upokojujúce účinky. Alebo môžeš tiež pridať špenát do omelety, sendviča, šalátu alebo wrapu.

ZDROJ:  PICKTHEBRAIN.COM

OBRÁZKY: UNSPLASH.COM