--> -->
Top
Váš košík
Váš košík

Váš nákupný košík momentálne obsahuje tieto kurzy:

Celková cena: 0

Dokončiť nákup

4 ZDRAVÉ TRIKY, KTORÉ (PRAVDEPODOBNE) NEROBÍŠ

4 ZDRAVÉ TRIKY, KTORÉ (PRAVDEPODOBNE) NEROBÍŠ

Nemáš čas na to, aby si žil zdravšie? Vyžaduje to veľa energie, sebazaprenia a trpezlivosti? Nie, nie je to také jednoduché udržať svoje telo v kondícii, stihnúť všetky povinnosti doma a v práci a mať čas na rodinu. Zamysli sa nad tým ale ešte raz. Skutočne nemôžeš nič robiť inak? Myslím, že sú zdravé triky, ktoré všetci poznáme ale nerobíme ich. Možno je ale čas, aby si sa nad nimi zamyslel a našiel spôsob ako ich začleniť do svojho života. Postupne pridávať a nakoniec sa budeš cítiť lepšie, vyzerať lepšie a budeš zdravší.

ZDRAVŠIE STRAVOVANIE

Ľuďom sa často nechce nosiť si vlastné jedlo z domu, lebo tvrdia, že nemajú na to čas. Pripraviť si zdravé a vyvážené jedlo nemusí nutne znamenať, že pri tom stráviš hodinu v kuchyni. Môžeš si predsa pripraviť také, ktoré ti nezaberie toľko času a bude jednoduché. Napríklad, príprava malého zeleninového šalátu ti predsa toľko času nezaberie a hneď máš jedlo, ktoré si môžeš zobrať do práce. Určite ti to nezaberie viac, ako 15 minút.
Neskĺzni k rýchlym občerstveniam, polotovarom a rýchlym jedlám. Škodíš takto svojmu organizmu v dlhodobom horizonte, aj keď máš možno iný názor. Ak si budeš nosiť jedlo z domu, nebudeš musieť rozmýšľať čo bude jesť a kde to zoženieš, ušetríš tak čas, peniaze a hlavne urobíš niečo pre svoje zdravie. Okrem toho, presne budeš vedieť, čo si tam dal, teda ťa nemôže nič prekvapiť.

ZDROJ:PEXELS.COM

CVIČENIE

Každý pozná niekoho, kto je veľmi nadšený z cvičenia, ide tam raz a potom skuvíňa ďalšie dva týždne, lebo naraz na seba naložil veľa. Alebo poznáš ten prípad človeka, ktorý sa vyhovára, že nemá čas na to, aby chodil do posilňovne, tak nerobí vôbec nič. Možno niektorí z týchto príkladov si aj ty sám. Mysli ale na to, že 15 minút denne, je viac ako 2 hodiny v nedeľu. Stačí 15 – 20 minút nejakej fyzickej aktivity a tvoje telo ti určite poďakuje.

  • Ak sa ti nechce priamo cvičiť, môžeš si nájsť akúkoľvek inú aktivitu. Možno si to neuvedomuješ, ale máš veľa možností.
  • Dať si dlhú prechádzku. Tú môžeš začleniť do svojho harmonogramu tak, že pôjdeš domov peši a nie napríklad autobusom. (Samozrejme to záleží od toho, ako ďaleko bývaš)
  • Ak máš v rodine deti, možno aj vlastné, stačí aj ak sa im budeš venovať, hrať sa s nimi. To je určite tiež dobrá rozcvička, obzvlášť ak máš v okolí veľmi živé deti.
  • Prichádza pomaly jar a s ňou prichádzajú aj cyklisti. Čo keby si vytiahol bicykel a išiel niekedy do práce na ňom? Vyhneš sa všetkým zápcham, budeš mať pohyb a nadýchaš sa čerstvého vzduchu. 3 v 1

ZDROJ:PEXELS.COM

ODDYCHOVANIE

Nezabudni si dopriať aj oddych. Ak chceš byť produktívny a zdravý, musíš si nájsť aj aktivitu, pri ktorej budeš iba oddychovať. Môže to byť záhradníčenie, dlhý kúpeľ alebo jednoducho ležanie na gauči a pozeranie tvojich obľúbených filmov.
Produktivita stúpa, ak sa zameriame iba na jednu vec a nedovolíme, aby sme skĺzli k multitaskingu. Niekedy to môže byť ťažké ak pracuješ na niečom veľkom a stresujúcom, alebo ak máš jednoducho naraz veľa povinností a nevieš čo skôr. Neboj sa povedať, že potrebuješ pomoc.

RODINA

Odišiel si z práce a povinnosti majú zostať tam, v práci. Nerozmýšľaj celý víkend nad povinnosťami ale oddychuj a dopraj si zaslúžené voľné dni. Skús nájsť aktivitu, ktorá spojí celú rodinu spolu. Je dôležité, aby si trávil čas so svojou rodinou. Môžete ísť na výlet, túru alebo hrať nejakú spoločenskú hru. Stačí aj spoločná večera. Keď si so svojou rodinou, buď iba so svojou rodinou, povinnosti odlož.

ZDROJ:PEXELS.COM

Rovnováha je o zorganizovaní tvojho života, nastavenia určitého systému a pravidiel. Bez tejto rovnováhy, začne čoskoro všetko padať a to určite nechceš. Mysli na svoje psychické aj fyzické zdravie. Máš len jedno. Raz by si mohol ľutovať, že si nerobil niečo už skôr.

ZDROJ: WWW.SUCCESS.COM